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本の覚書

本と語学のはなし

TIME February 27 / March 6, 2017

Time Asia [US] February 27 - 6 2017 (単号)

Time Asia [US] February 27 - 6 2017 (単号)

 今月はちょっと生活のリズムが乱れそうなシフトである。夜勤が主体なので、普段から乱れてはいるが。


 ダブル・イシュー。長寿 (longevity) の特集で、食事とか運動とかより重視されていたのが睡眠であった。
 もちろん睡眠が大切であるのは誰でも経験的に知っているが、寝る時間がもったいないと多くの人が感じている。だが、睡眠は単に頭と体を休めるためだけにあるのではない。

 So clearly sleep has some real biological benefit. Could it just be that the brain and body need downtime to recuperate after the activity of the day? That was the most popular explanation for decades, until an inquisitive neuroscientist at the University of Rochester decided to look for the answer inside the brain itself. When she did, Dr. Maiken Nedergaard uncovered what many scientists now agree is sleep’s primary evolutionary function: to clean out the brain, quite literally, of accumulating debris.
 In 2014, Nedergaard first revealed that while the body appears to rest during sleep, a whole lot is happening inside the brain. Neurons pulse with electorical signals that wash over the brain in a rhythmic flow. The brain runs checks on itself to ensure that the balance of hormones, enzymes and proteins isn’t too far off-kilter. All the while, brain cells contract, opening up the spaces between them so that fluid can wash out the toxic detritus that can cause all kinds of problems if it builds up.

 睡眠は分子レベルの積極的な行為であり、長寿だけでなく、健康のために欠いてはならないものである。徹夜も睡眠不足も、決して勧められるものではない。

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